Remonttikaaosta ja uusvanhoja työkuvioita

Tällä viikolla Oulussa on vietetty hiihtolomaa – niin myös osin meidän perheessä. Hiihtolomaviikon suunnitelmiimme kuului sekä lastenhuoneremonttia että mahdollisesti pienimuotoista mökkeilyä tai anoppila-kyläilyä. Mutta suunnitelmista riippumatta, minun lomailusuunnitelmat muuttuivatkin viime hetkillä paluuseen vanhaan työpaikkaani.

Viikko kuitenkin aloitettiin reissulla Ikeaan. Mukaan tarttui kirjahyllyä ja lipastoja, pinnasänky sekä pienempiä vauvavarusteita. Muutimme vielä Ikeassa mieltämme hyllyjen ja lipastojen väristä, ja sitten kävikin niin, ettei kaikkia osia ollutkaan saatavilla haluamassamme värissä. Olin tarkastanut varastosaldot etukäteen vain sen meidän ensisijaisen suunnitelman osalta. Niinpä menemme ensi alkuun vähän pienemmällä kirjahyllyn kokoonpanolla. Kuvia tulossa kunhan kalusteet saadaan kasaan maalausurakan jälkeen.

Miehen hiihtolomaviikkoon on sen sijaan kuulunut seinän maalausta. Minä olen yrittänyt olla parhaani mukaan avuksi muissa työvaiheissa, seinien teippauksessa ja sen sellaisessa. Varsinainen maalaus on jäänyt lomalaisen hommaksi. Ja hyvä niin, ehkäpä se maalihuurujen hengittäminen ei ole parhaaksi tälle mammalle juuri nyt. Pahimmat huurut on ehditty tuulettaa ennen kuin minä olen ehtinyt toimistolta kotia.

remontti1 Tavaroita on sikin sokin pitkin asuntoa. Projektin aluksi vanhat kirjahyllyt lähtivät uuteen kotiin, ja niiden sisältö on läjinä siellä täällä, mm. työhuoneen sohvalla.remontti2Arvaatteko, mitä tässä on? Ne se maalausprojekti selvästikin. Ehkäpä vaakaraidat seinään eivät olleet se helpoin tapaus, mutta yllätyksekseni teippienveto ei vaatinut niin montaa kirosanaa mihin olin varautunut.

Kohta on valmista! Kuvia valmiista seinästä ensi viikolla.

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s